Skoči na vsebino

IPB







Slika

Prehranski Dodatki Za Športnike

Objavil Darko Kotnik , 04 april 2013 · 3 442 views

prehranski dodatki športniki proteini ogljikovi hidrati maščobne kisline vitamini minerali regeneracija
Prehranski Dodatki Za Športnike Hrana je gorivo našega telesa in zato je potrebno vanj vnašati hranila, ki ga bodo obdržala v pogonu ter mu omogočala normalno delovanje. Slednje pa je še toliko bolj pomembno, kadar se ukvarjamo s športnimi aktivnostmi, pa naj bo to profesionalno ali pa zgolj rekreativno. Od tega kaj pojemo je ne nazadnje odvisna naša fizična pripravljenost in tudi sama izvedba treninga, zato tudi obstaja toliko različnih debat okoli prehranjevanja in telesne aktivnosti. Naše telo porabi v času treninga bistveno več hranil in zato je njegove potrebe s samo prehrano težko zadovoljiti. Tako se vedno več ljudi odloča za uporabo prehranskih dodatkov za športnike. Športna prehrana pa ne bodo zgolj zadostila povečanih potreb telesa po hranilih, ampak bodo tudi podprla vašo izvedbo treninga in pospešila regeneracijo telesa.

Kaj so prehranski dodatki?

Kot pove že samo ime, se prehranski dodatki uporabljajo kot dodatek k prehrani oziroma za zapolnitev prehranskih pomanjkljivosti. Večina prehranskih dodatkov vsebuje vitamine, minerale, aminokisline, pa tudi maščobne kisline in ostala hranila (odvisno od namena). Njihova glavna naloga je, da v telesu zapolnijo tisto, kar manjka ali pa da izboljšajo njegovo delovanje. Na tržišču obstaja ogromno različnih dopolnil, ki se medsebojno razlikujejo glede na namen uporabe. Športniki in rekreativci večinoma uporabljajo tista dopolnila, ki omogočajo boljšo izvedbo treninga, spodbujajo okrevanje in regeneracijo, zmanjšajo možnost nastanka poškodb in spodbudijo koncentracijo, skratka taka, ki vplivajo na moč in vitalnost telesa.

Vrste prehranskih dopolnil

* Beljakovinska dopolnila (PROTEINI)

Beljakovine predstavljajo najpomembnejšo hrano naših mišic in kot takšne jih lahko uvrstimo na prvo mesto priljubljenosti dopolnil. Poleg aminokislinskih dopolnil poznamo še tri skupine beljakovinskih dopolnil – sirotkine proteine, mešane proteine in počasne proteine. Razlikujejo se glede na hitrost absorpcije in sintezo beljakovin. Uživamo jih lahko po treningu, kot nadomestek obroka ali pa pred spanjem, odvisno od same sestave dopolnila.

* Ogljikohidratna dopolnila

Ogljikovi hidrati so med najpomembnejšimi viri energije za športnike. Naj bo katerikoli šport, ogljikovi hidrati bodo zagotovili energijo, ki bo delovala kot gorivo za delovanje mišic. Prav tako so ogljikovi hidrati priljubljeni pri tistih, ki bi radi povečali mišično maso, saj spodbujajo telo k proizvodnji inzulina, ki skrbi za sintezo beljakovin. Še posebej pa so primerna za vzdržljivostne športnike, saj bodo poskrbeli za dvig energije tudi med daljšimi treningi.

* Dopolnila maščobnih kislin

Esencialne maščobne kisline so, tiste maščobe, ki so nujnega pomena za naše preživetje. Brez njih lahko pride v našem telesu do resnih poškodb. Najbolj pomembnih maščobnih kislin telo samo ne proizvaja, kar pomeni, da jih moramo v naše telo vnesti s pomočjo dopolnil.

* Dopolnila vitaminov in mineralov

Naše telo vsak dan izvaja nešteto procesov za zagotavljanje normalnega delovanja celotnega organizma in za to porabi vsaj 30 vitaminov, mineralov in drugih hranilnih komponent, ki pa jih v zadostnih količinah samo ni sposobno pridelati. Vitamini in minerali so torej nujnega pomena za optimalno delovanje organizma, vendar pa jih moramo v telo vnašati sami (s hrano oz. dopolnili).

* Dopolnila pred vadbo

Dopolnila pred vadbo se uporabljajo nekaj minut pred vadbo za samo optimizacijo treninga oziroma tekme. Poskrbela bodo za povečanje energije in vzdržljivosti, pospešila regeneracijo, pomagala graditi mišično maso ali nudila oporo pri izgubi maščob.

* Dopolnila za regeneracijo po vadbi

Zelo pomemben del vsake vadbene rutine je regeneracija. Tega se najbolj zavedajo tisti, ki za dosego zastavljenih rezultatov neradi izpuščajo treninge. Regeneracijska prehranska dopolnila vašemu telesu zagotovijo vse potrebne sestavine za hitro in uspešno okrevanje po vadbi.

* Dopolnila za dobro počutje

Dobro počutje ni povezano le z izgubo kilogramov, težkimi treningi, spreminjanjem načina prehrane. Za spremembo počutja včasih zadostuje že ena sama sestavina in prav tukaj stopi na sceno širok spekter dopolnil za dobro počutje, ki na kvaliteten način zapolnijo vrzeli v vaši prehrani.

ŠPORTNA PREHRANA – BODIFIT TRGOVINA